The approach by the pastel Dry pastels Engravings and Monotypes Engravings The colour and the gouache The color came gradually on my pallet and the gouache has been the principal tool of this accession. The still life are worked with a free gesture and the more this gesture has been large, the more it has been accompanied by the color. All the colors have been used, except the ground hues to exclude all the natural elements as well as the reds. These forms are animated by color and by the body language. They are neither dead nor alive, but they exist through the vibration and the emotion that they induce. |
El acercamiento por
el pastel Pasteles secos
Grabados & Monotipos Grabados
Color y aguados
El color ha aparecido gradualmente en mi paleta y la aguada ha sido lel medio
principal de esta accesión.
Los bodegones se trabajan con un ademán libre, y más este ademán ha sido grande,
más se ha acompañado por el color.
Todos los colores se han utilizado, excepto las tonalidades de tierra para
excluir todos los elementos naturales, así como los rojos. |
Hélène Mellaerts |
Parcours | en trois actes | |||||||||||||
Noir et Or |
Endormie sous les pins |
Hortensias et potirons |
Corps de femme |
L'approche par le pastel : ACTE II Gravures & Monotypes ACTE III La couleur et la gouache |
|||||||||||
|
Crâne |
Noir et Jaune |
Nu de dos |
Dos à dos |
|||||||||||
Mon musicien préféré |
Danse de fantômes |
Histoire d'une rencontre, ... |
A la recherche de la lumière |
||||||||||||
Bluesman |
Le bouquet de Lucette |
A la pointe du Van |
Archer |